Van Abonnementenland ontvingen wij gister een mail met de mededeling dat er problemen zijn bij het betalen van de abonnementsgelden per acceptgiro.
“Een abonnee belde ons vandaag dat hij geen geld kon overmaken naar jullie rekening bij ons via acceptgirobetaling. Hij kreeg een foutmelding in zijn bankprogramma voor internetbankieren. Bij navraag bij onze bank bleek inderdaad dat er geen acceptgirocontract aan de rekening gekoppeld was.”
Abonnementenland dacht dat alles goed geregeld was met de bank, die dit hadden bevestigd. Nu blijkt dat het toch niet in orde is. Het gevolg is dat abonnees op dit moment geen geld kunnen overmaken per acceptgirobetaling.
Zij proberen het een en ander zo snel mogelijk in orde te maken zodat abonnees binnenkort weer gewoon via acceptgirobetaling kunnen betalen.
Abonnees kunnen wél per gewone overschrijving geld over maken (met vermelding van het factuurnummer of betalingskenmerk).
Overigens gaat het betalen via automatische incasso wel goed.
UPDATE: Betaling via acceptgiro is weer mogelijk sinds 1 januari 2013.